Nieuws

Oktober 2014

Vanaf 13 oktober gaat Elise Bruurs met zwangerschapsverlof. Lieke van de Wiel zal haar dan vervangen.

September 2014

Begin september heeft Elise Bruurs zich gecertificeerd als Mulligan Fysiotherapeut. Het betreft een veilige en effectieve manier van mobilseren (bijsturen van een gewricht) die 100 % pijnvrij is. Een techniek die toepasbaar is als u pijn ondervind bij een specifieke beweging of als de beweging beperkt is. Meer informatie over het Mulligan Concept kunt u vinden onder Therapie informatie.

April 2014

De 5000e patiënt staat ingeschreven in ons systeem! Zie ook het artikel uit de Laarbeeker van week 18.

Januari 2014

Sinds dit jaar is het mogelijk zelf uw oefenmateriaal, braces, zitkussens en tape te betellen via onze online webshop. Voor meer informatie kijk onder de button Webshop.

April 2013

Na een goed jaar hard gewerkt te hebben aan een stevige basis van onder andere conditie en kracht wensen wij Ad en Narda veel plezier en succes toe tijdens hun wandeltocht naar Santiago de Compostella.

Januari 2013

Wij wensen u allen een gezond en sportief 2013!

In onze praktijk loopt zo nu en dan een stagière mee. Dit betreft dan een student van de opleiding tot Fysiotherapeut. Van 21 tot en met 25 januari zal er een studente in de praktijk aanwezig zijn.

December 2012

ZORGVERZEKERING 2013

Per ingang van 1 januari 2013 zullen de aanvullende pakketten die de Nederlandse zorgverzekeraars aanbieden wederom gewijzigd worden. Dit betekend dat zij ofwel het maximaal te vergoeden bedrag voor fysiotherapie of het aantal te vergoeden behandelingen waarschijnlijk naar beneden bijstellen.
Het grootste deel van de fysiotherapie wordt vergoed vanuit het aanvullende pakket. Een klein gedeelte van fysiotherapeutische behandelingen worden nog vergoed uit het basispakket te weten fysiotherapie bij kinderen en fysiotherapie voor aandoeningen van de chronische lijst Borst. Bij deze laatste geldt dat de eerste 20 behandelingen voor eigen rekening van de patiënt zijn. Als men een aanvullende verzekering heeft dan kan dit geheel of gedeeltelijk hiervan betaald worden.
Het is daarom goed om de nieuwe polisvoorwaarden van uw huidige aanvullende verzekeringen goed na te kijken als U in 2013 goed verzekerd wilt zijn voor fysiogherapie. Hierdoor voorkomt U vervelende verassingen als het gaat om vergoeding van fysiotherapeutische zorg.
Voor informatie over fysiotherapie in aanvullende pakketten bij zorgverzekeraars kunt U terecht op www.defysiotherapeut.com.

Oktober 2012

Zoals u misschien al gelezen heeft in de Laarbeeker van week 43 over het artikel 'Beweegprogramma's op maat'  is het mogelijk om een beweegprogramma op maat te volgen. Dat kan in de thuissituatie, gekoppeld aan sport maar er is ook een samenwerking aangegaan met Lifestyle Center Laarbeek om de programma's daar ten uitvoer te brengen. Ook kunt u (of als sportclub) een workshop aanvragen over blessurepreventie of bijvoorbeeld over opzet van trainingen. Meer informatie kunt u vinden op deze site onder het kopje bewegen

September 2012

Harry Mommers heeft zich op 8 september gecertificeerd als Dry Needling therapeut. Dry needling is een techniek waarbij met één 'droge' (dry) naald een korte tijd in een 'triggerpoint' wordt geprikt. Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek in een spier, die naast de lokale drukpijn ook vaak pijn 'op afstand' veroorzaakt. Door deze techniek raakt de spier snel en langdurig ontspannen. Voor meer informatie over Dry Needling kunt u terecht bij het kopje 'Therapie informatie' in de linker menubalk.

Ook is de praktijk de techniek van het Mulligan Concept rijker. Dit is een concept waarbij gewrichten door middel van beweging pijnvrij gemobiliseerd worden. Elise Bruurs heeft blok A (waarbij onderzoeks- en behandeltechnieken van de gehele arm, nek en borstwervelkolom aan bod komen) en blok B (waarbij onderzoeks- en behandeltechnieken van de benen en lage rug aan bod komen) afgerond. Voor meer informatie over dit concept kunt u terecht op www.mulliganconcept.nl.

April 2012

Na een succesvolle informatieavond over de onderwerpen 'een analyse van het lopen' en 'blessurepreventie bij hardlopen' staat er nu een korte samenvatting op deze site. De samenvatting is te vinden onder het kopje bewegen en de naam spreekt voor zich.

Februari 2012

Elise Bruurs heeft de cursus 'Hartfalen' afgerond. Hartfalen houdt verband met een verslechterde pompfunctie van het hart, waardoor het lichaam diverse problemen kan gaan krijgen. Daarbij kan men onder andere denken aan vocht in de benen, kortademigheid en vermoeidheid. Als mensen met hartfalen goed op medicatie zijn ingesteld is het van belang zo lang mogelijk hart-longfuncties in orde te houden door middel van training. Vanaf heden is dit mogelijk om via onze praktijk onder begeleiding een trainingsprogramma op maat te volgen.